30 میلیون متر مکعب تولید گاز از دست رفته به شبکه بازگشت

خبرگزاری تسنیم جمعه 22 خرداد 1405 - 16:51
حدود 30 میلیون متر مکعب تولید گاز از دست رفته به شبکه بازگشته و این روند در ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هوشنگ صیدالی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ضمن اشاره به موضوع آسیب به پالایشگاه‌های گازی در جنگ تحمیلی سوم، بیان کرد: حدود 30 میلیون متر مکعب گاز از دست رفته به شبکه بازگشته و این روند در ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت؛ البته کل ظرفیت از دست رفته را نمی‌توان در مدت کوتاه برگرداند و مردم باید در پایداری گازرسانی کمک کنند.

صیدالی همچنین با تشریح وضع پروژه‌های توسعه‌ای، گفت: فرایند گازرسانی در کشور، به‌جز استان سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از کرمان و هرمزگان، در دیگر مناطق به مرحله پایانی رسیده؛ در دیگر استان‌ها فقط تعدادی محدود از شهر‌ها و روستا‌های کوچک باقی مانده‌اند که به دلیل موقعیت کوهستانی و سخت‌گذربودن، گازرسانی به آنها در حال بررسی است.

وی همچنین با اشاره به پروژه‌های فعال در شرق کشور، یادآور شد: تعداد قابل توجهی پروژه در سیستان و بلوچستان در حال اجرا داریم که با تکمیل آنها در 2 سال آینده، توازن زیرساختی در بهره‌مندی از نعمت گاز در همه استان‌های کشور برقرار می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.