افزایش متوسط راندمان نیروگاه‌ها به بیش از 40 درصد

دنیای اقتصاد شنبه 23 خرداد 1405 - 00:05
معاون برق و انرژی وزارت نیرو از افزایش متوسط راندمان نیروگاه‌های کشور به بیش از 40 درصد خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون برق و انرژی وزارت نیرو با اشاره به بهره‌وری نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی کشور اظهار کرد: افزایش راندمان نیروگاه‌ها یکی از برنامه‌های اصلی وزارت نیرو است و در این مسیر تکمیل بخش بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی نقش مهمی ایفا می‌کند. وی افزود: با راه‌اندازی بخش بخار در این نیروگاه‌ها، بدون نیاز به مصرف سوخت بیشتر می‌توان برق بیشتری تولید کرد؛ موضوعی که به شکل مستقیم موجب افزایش بهره‌وری نیروگاه‌ها می‌شود.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به آخرین وضعیت راندمان نیروگاه‌ها در کشور گفت: متوسط راندمان نیروگاه‌های کشور اکنون به بیش از ۴۰ درصد رسیده و برنامه‌ریزی شده است این شاخص در ادامه اجرای برنامه‌های توسعه‌ای باز هم افزایش یابد. رجبی‌مشهدی تاکید کرد: حتی افزایش نیم‌درصدی راندمان نیروگاه‌ها در مقیاس ملی دستاوردی مهم محسوب می‌شود، چراکه می‌تواند نقش قابل‌توجهی در کاهش مصرف سوخت و افزایش تولید برق ایفا کند. معاون وزیر نیرو همچنین با اشاره به سیاست‌های سرمایه‌گذاری در صنعت برق گفت: اولویت وزارت نیرو توسعه نیروگاه‌هایی است که با مصرف سوخت کمتر یا بدون مصرف سوخت اضافه، برق بیشتری تولید کنند. وی ادامه داد: در همین راستا تکمیل واحدهای بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر از محورهای اصلی برنامه‌های وزارت نیرو به شمار می‌رود. 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.