آزادسازی دسترسی به باقیمانده سهمیه 300میلیون دلاری واردات کالا اساسی

خبرگزاری تسنیم شنبه 23 خرداد 1405 - 08:27
دسترسی به باقیمانده سهمیه 300میلیون دلاری واردات کالای اساسی به شکل بدون انتقال ارز امکان پذیر شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیرو تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزارت صمت، از امروز شنبه 23 خردادماه 1405 محدودیت سقف یکسان استانی برای ثبت سفارش‌های دارای نوع عملیات ارزی بانکی از محل تصویب‌نامه واردات کالاهای اساسی از استان‌های مرزی حذف شد.

بر این اساس، باقیمانده منابع ارزی سهمیه 300 میلیون دلاری که برای واردات کالاهای اساسی از استان‌های مرزی در نظر گرفته شده بود، از این پس بدون محدودیت سقف استانی در اختیار تمامی کاربران و فعالان تجاری استان‌های مشمول قرار می‌گیرد.

پیش از این، برای هر استان مرزی سهمیه‌ای معادل 18.5 میلیون دلار تعیین شده بود که با اجرای تصمیم جدید، این محدودیت برداشته شده و امکان بهره‌برداری منعطف‌تر از منابع ارزی باقی‌مانده میان استان‌های مشمول فراهم شده است.

این تصمیم با هدف تسریع روند ثبت سفارش، جلوگیری از بلااستفاده ماندن بخشی از ظرفیت ارزی 300 میلیون دلاری و تسهیل واردات کالاهای اساسی اتخاذ شده است.

به گزارش تسنیم، ثبت سفارش واردات کالاهای اساسی از استان‌های مرزی در قالب این مصوبه با شیوه تأمین ارز بدون انتقال ارز انجام می‌شود. در این سازوکار، واردکنندگان می‌توانند با استفاده از منابع ارزی در اختیار خود در خارج از کشور یا سایر منابع مورد تأیید، نسبت به تأمین ارز مورد نیاز اقدام کنند و نیازی به دریافت ارز از محل منابع ارزی بانک مرکزی نخواهند داشت.

این سازوکار با هدف تسهیل و تسریع فرآیند واردات کالاهای اساسی، افزایش انعطاف‌پذیری تأمین ارز و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تجاری استان‌های مرزی طراحی شده است.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.