دفاع متفاوت جمهوری اسلامی از مذاکره با آمریکا: انتقام گرفتن فقط با جنگ نیست/ دیپلماسی هم ابزار مناسبی برای گرفتن انتقام است، چه بسا قوی‌تر و کم‌هزینه‌تر هم باشد

اقتصادنیوز شنبه 23 خرداد 1405 - 09:05
اقتصادنیوز: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: ایران در جنگ تحمیلی سوم به خوبی نشان داد که آمریکا نمی‌تواند از طریق جنگ در اینجا به اهداف خود برسد.

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: ترامپ برخلاف نتانیاهو خواهان توافق است، زیرا از تجربه جنگ‌های 12روزه و 40روزه با ایران به این نتیجه رسیده که با توسل به جنگ نمی‌تواند مشکل خود با ایران را حل کند. عقلای آمریکا هم این واقعیت را فهمیده و به آن اعتراف می‌کنند که قدرت نظامی کشورشان بسیار کمتر از آن چیزی است که ادعایش را داشتند.

بنابراین، آنها چاره‌ای غیر از توافق ندارند و اگر به آتشبازی متوسل می‌شوند برای اینست که در جریان توافق، کمتر امتیاز از دست بدهند. قدرتی که رو به افول است عصبانیت خود را با توسل به جنگ نشان می‌دهد تا بگوید من هنوز قدرتمند هستم.

ایران در جنگ تحمیلی سوم به خوبی نشان داد که آمریکا نمی‌تواند از طریق جنگ در اینجا به اهداف خود برسد. ما ایرانی‌ها هم اگر آتش‌بس را پذیرفته‌ایم و به مذاکره روی خوش نشان می‌دهیم به این معنا نیست که نمی‌خواهیم انتقام جنایات آمریکا را بگیریم. انتقام گرفتن فقط با جنگ نیست. دیپلماسی هم ابزار مناسبی برای گرفتن انتقام است و اگر هوشمندانه و برخوردار از حمایت ملی باشد چه بسا قوی‌تر و کم‌هزینه‌تر هم باشد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.