اولین مصاحبه جی دی ونس بعد از نهایی شدن تفاهم ایران و آمریکا؛ در مراسم امضای توافق با ایران حضور خواهم داشت/ممکن است ترامپ هم شخصا در مراسم شرکت کند

اقتصادنیوز دوشنبه 25 خرداد 1405 - 02:38
اقتصادنیوز: ونس در گفت‌ وگوی تلفنی کوتاهی با شبکه فاکس نیوز، گفت: «فکر می‌کنم هنوز در حال هماهنگ کردن جزئیات مربوط به افرادی هستیم که در مراسم امضا حضور خواهند داشت. من قطعاً قصد دارم آنجا باشم، اما این احتمال وجود دارد که خود رئیس‌جمهور نیز در مراسم حضور داشته باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جی دی ونس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در گفت وگو با فاکس نیوز اعلام کرد که قصد دارد در مراسم رسمی امضای تفاهم‌نامه میان آمریکا و ایران حضور داشته باشد، هرچند ممکن است دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز شخصا در این مراسم شرکت کند.

ونس در گفت‌ وگوی تلفنی کوتاهی با شبکه فاکس نیوز، گفت: «فکر می‌کنم هنوز در حال هماهنگ کردن جزئیات مربوط به افرادی هستیم که در مراسم امضا حضور خواهند داشت. من قطعاً قصد دارم آنجا باشم، اما این احتمال وجود دارد که خود رئیس‌جمهور نیز در مراسم حضور داشته باشد.

سازمان سرویس مخفی آمریکا معمولا به دلایل امنیتی و همچنین حفظ تداوم جانشینی در قدرت، حضور همزمان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را به‌ویژه در رویدادهای بین‌المللی توصیه نمی‌کند.

این اظهارات ونس پس از آن مطرح شد که شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان که در جریان جنگ میان آمریکا و ایران به عنوان یکی از میانجی‌های اصلی نقش‌آفرینی کرده است، اعلام کرد مراسم رسمی امضای توافق روز جمعه در شهر ژنو سوئیس برگزار خواهد شد.

این مراسم قرار است اندکی پس از حضور برنامه‌ریزی‌شده ترامپ در نشست سالانه سران گروه هفت در شهر اویان-له-بن فرانسه، در نزدیکی ژنو، برگزار شود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.