واکنش سفارت ایران در وین به گستاخی 4 کشور اروپایی درباره تنگه هرمز

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 25 خرداد 1405 - 22:34
سفارت ایران در وین هشدار داد که هر اقدام خارجی در تنگه هرمز تعرض به حاکمیت ایران تلقی می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین در واکنش به بیانیه چهار کشور اروپایی درباره یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا اعلام کرد: بازیگران بی‌ربط برای یافتن نقشی برای خود به تقلا افتاده‌اند. بیانیه مشترک برخی از کشورهای اروپایی قابل توجه است البته نه به دلیل محتوای آن، بلکه به دلیل گستاخی آن.

تحریم‌های آنها علیه ایران ازهمان آغاز نامشروع و غیرقانونی بود. بنابراین، لغو این تحریم‌ها امتیازی برای ایران نیست، بلکه بازگشت آنها به اصول اخلاقی است و لطفی است که آنها فقط به خودشان می‌کنند.

در مورد امنیت تنگه هرمز، تنها ایران است که تعیین می‌کند چه زمانی و آیا به مشاوره یا کمک خارجی نیاز دارد یا خیر. تا آن زمان، هرگونه اقدام خارجی در تنگه یا در ارتباط با آن، به هر بهانه‌ای، به عنوان یک اقدام تهاجمی علیه تمامیت ارضی و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران تلقی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.