دنیایاقتصاد: دولت هند با حذف الزامات دریافت مجوز برای استفاده از بخشی از طیف فرکانسی مورد نیاز سامانههای جلوگیری از تصادف و خودروهای خودران، یکی از موانع تجاری مهم پیش روی خودروسازان را برطرف کرد. این اقدام در راستای تلاش دولت برای افزایش ایمنی در یکی از پرحادثهترین شبکههای جادهای جهان انجام شده است. به گزارش رویترز، هند که سومین بازار بزرگ خودروی جهان به شمار میرود، طبق آخرین آمار دولتی در سال۲۰۲۴ بیش از ۱۷۷هزار نفر را در نزدیک به ۵۰۰هزار تصادف جادهای از دست داده است.
بر اساس اطلاعیههای منتشرشده در روز پنجشنبه، دولت هند الزام دریافت مجوز برای استفاده از حسگرهای راداری فعال در باند فرکانسی ۷۷ تا ۸۱ گیگاهرتز را لغو کرده است. این تصمیم به شرکتها اجازه میدهد بدون نیاز به تخصیص جداگانه فرکانس از سوی دولت، از این فناوری استفاده کنند. در اطلاعیهای دیگر نیز محدودیت مشابهی برای سامانههای فعال در باند ۵.۹گیگاهرتز برداشته شد؛ سامانههایی که امکان ارتباط خودرو با سایر خودروها و زیرساختهای جادهای را فراهم میکنند. این تصمیم هند را با استانداردهای رایج در آمریکا و اتحادیه اروپا همسو میکند و به خودروسازان اجازه میدهد به جای توسعه نسخههای اختصاصی و پرهزینه برای بازار هند، از تجهیزات استاندارد و آماده استفاده کنند. نتیجه این اقدام کاهش هزینهها و تسریع در گسترش فناوریهای ایمنی پیشرفته خواهد بود.
منبع خبر "
دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.