قاطعیت در برخورد با انشعاب‌ها و ماینرهای غیرمجاز

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 26 خرداد 1405 - 22:43
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از قاطعیت این شرکت در برخورد با برق‌ها و ماینرهای غیرمجاز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود محمودی، در حاشیه برگزاری چهارمین مانور سراسری طرح مهتاب در شهرستان رباط‌کریم با بیان اینکه به ازای هر واحد افزایش دمای هوا، مصرف برق به میزان 1000 مگاوات زیادتر می شود، گفت: روز گذشته پیک بار در شبکه برق سراسری به میزان 66 هزار مگاوات ثبت شد و بار مصرفی استان تهران از 10 هزار مگاوات گذشت که این میزان بار، فشار شدیدی به شبکه برق تحمیل می‌کند.

وی افزود: وزارت نیرو 4 برنامه مهم برای کاهش بار مصرفی دارد که یکی از این برنامه‌ها کاهش تلفات از طریق جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز است.سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تصریح کرد: در استان تهران بیش از 60 هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی شده که افزون بر 100 مگاوات از مصرف برق لحظه‌ای استان را به خود اختصاص داده‌اند.

محمودی خاطرنشان کرد: در طرح جهادی مهتاب، جمع‌آوری کابل‌ها و انشعابات غیرمجاز، تعویض کنتورهای معیوب و نصب کنتور برای مشترکین جدید در دستور کار قرار گرفته است.

️وی ادامه داد: مصوبه هیئت وزیران به ما اجازه داد مصارف برق سکونتگاه‌ها و اماکن غیررسمی که در گذشته مجوز واگذاری انشعاب نداشتند را با نصب شمارشگر ساماندهی کنیم. با این کار، علاوه بر اینکه میزان مصرف برق در این سکونتگاه‌ها کنترل پذیر می‌شود، هزینه انرژی هم از مصرف‌کنندگان اخذ می‌گردد.

️سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان تهران ابراز امیدواری کرد با اجرای چهارمین مانور سراسری طرح مهتاب در شهرستان رباط‌کریم در روز جاری، برق های غیرمجاز در این شهرستان توسط اکیپ‌های عملیاتی جمع‌آوری شود.

️محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قاطعیت شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در برخورد با استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز، گفت: از ابتدای سال تاکنون 18 مزرعه با بیش از 200 دستگاه ماینر غیرمجاز در استان تهران شناسایی و جمع‌آوری شده است که هر یک از این ماینرها معادل 12 خانوار، برق مصرف می‌کنند.

️وی افزود: تاکنون در استان تهران 10 هزار دستگاه ماینر در بیش از 600 مزرعه کشف و جمع‌آوری شده است که مصرف برق این دستگاه‌ها بیش از مصرف برق شهرستان رباط کریم بوده است.

️سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تاکید کرد: صنعت برق مصمم است تا با همراهی مردم و کمک مسئولین، با جمع‌آوری برق‌ها و ماینرهای غیرمجاز، ضمن حفظ پایداری شبکه در روزهای گرم سال، از بروز خاموشی و از کار افتادن چرخ تولید جلوگیری کند.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.