خبر وزیر نفت از آغاز طرح ضربتی افزایش تولید گاز

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 26 خرداد 1405 - 13:42
وزیر نفت از اجرای طرح ضربتی افزایش تولید گاز در بخش خشکی خبر داد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت در گفت‌وگو با سایت اطلاع‌رسانی وزارت نفت اظهار داشت: حتی در دوران جنگ 12روزه و 40روزه، فعالیت‌های صنعت نفت در حوزه‌های مختلف متوقف نشد و توسعه میدان‌های نفت و گاز در سراسر کشور با جدیت ادامه یافته است.

وی افزود: افزون‌بر فعالیت‌های جاری در میدان گازی پارس جنوبی و سکوهای دریایی، در بخش خشکی نیز طرح ضربتی افزایش تولید گاز تعریف و وارد مرحله اجرا شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه این طرح همه میدان‌های تحت‌پوشش شرکت نفت مناطق مرکزی را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، از همه ظرفیت‌های موجود برای افزایش تولید گاز استفاده خواهیم کرد و در همه میدان‌ها شاهد افزایش تولید خواهیم بود.

پاک‌نژاد همچنین با اشاره به روند اجرای طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه، گفت: این پروژه‌ها به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارند و اکنون 30 قرارداد در زمینه جمع‌آوری گازهای همراه در حال اجراست.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، پنج طرح جمع‌آوری گازهای همراه در آستانه بهره‌برداری قرار دارد. اجرای این پروژه‌ها ضمن کاهش مشعل‌سوزی و ارتقای شاخص‌های محیط‌زیستی، زمینه بهره‌برداری از گازهای همراه در بخش تولید را فراهم می‌کند و این منابع را به چرخه ارزش‌آفرینی صنعت نفت بازمی‌گرداند.

وزیر نفت راجع به دستاوردهای اخیر صنعت نفت یادآور شد: طی یک‌ سال‌ و نیم گذشته چند طرح بزرگ جمع‌آوری گازهای همراه اجرا شده است و روند اجرای آن‌ها با مشارکت بخش خصوصی نسبت به دوره‌های گذشته شتاب بیشتری گرفته است و در مسیر توسعه قرار دارد.

انتهای پیام/+

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.