این طور که معلوم است حتماً تیم ملی قهرمان جام جهانی می‌شود!/ قبلاً درباره همه چیز صحبت کرده بودیم اما...

خبرورزشی چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 11:46
حمید درخشان پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در دیدار با نیوزیلند خیلی اشکال داشتیم و متاسفانه نتوانستیم مشکلات را برطرف کنیم اما با خلاقیت‌های فردی توانستیم به تساوی برسیم.

حمید درخشان درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در دیدار برابر نیوزیلند، به نکته های زیر اشاره کرد:

حرف ما از دوره مقدماتی بازی‌های تیم ملی این بود که چون در این دور چند گل خوردیم، دفاع ما اشکال دارد. جوابی که درباره خط دفاعی مطرح شد این بود که در زمان باقی مانده این مشکل را برطرف می‌کنیم. ما منتظر شدیم تا این ضعف اصلاح شود تا در نهایت به جایی برسیم تا چنین اشتباهات کوچک و فاحشی انجام نشود. با یک حرکت مبتدی و ساده دو توپ روی دروازه ما آمد و هر دو گل شد. با این گل‌هایی که خوردیم روی هم رفته مساله مبهم شد زیرا این ضعف را برطرف نکردیم.

یکی از مشکلات دیگر تیم ملی این بود که آدم جدیدی در خط دفاعی دعوت نکردیم تا در آن پست امتحان کنیم که آیا آن بازیکن جدید می‌تواند کنار شجاع و کنعانی‌زادگان بازی کند یا خیر. هرچقدر منتظر شدیم این اتفاق هم نیفتاد. ما مجددا زمان اصلاح تیم ملی را از دست دادیم.

این طور که معلوم است حتما تیم ملی قهرمان جام جهانی می‌شود!/ قبلا درباره همه چیز صحبت کرده بودیم اما...

از همه مهم‌تر ما نتوانستیم تیم‌های قدرتمندی را دعوت تا با آنها بازی کنیم تا ببینیم که شرایط تیم ملی در بازی با تیم‌های قوی‌تر چگونه است و چطور می‌توانیم در بازی‌های سنگین محک بخوریم؟ ما با تیم‌های ایده‌آلی بازی نکردیم و به همین دلیل اشکالات تیم ملی قبل از جام جهانی دیده نشد.

با این شرایط چگونه به دور بعد صعود کنیم؟ در واقع خودمان را گول می‌زنیم. با حرف احتمال دارد قهرمان جام جهانی هم شویم. مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد تا به دور بعد صعود کنیم. تیم‌های دیگر با برنامه وارد جام جهانی شدند. تیم‌های آسیایی چون ژاپن، قطر، استرالیا و عربستان را ببینید که اتفاقی به جام جهانی نیامدند و با تلاش و برنامه‌ریزی در این جام قدم گذاشتند.

ما در دیدار با نیوزیلند خیلی اشکال داشتیم و متاسفانه نتوانستیم این اشکالات را برطرف کنیم. همچنین از نظر روحی و روانی تعویض‌ها در این دیدار ما را تکان داد و با خلاقیت‌های فردی بازیکنان، حداقل توانستیم به یک تساوی برسیم.

بازی سختی با بلژیک و مصر داریم و بازی این دو تیم با هم بسیار فشرده و درگیری‌ها زیاد بود. هافبک مصر با دوندگی زیاد اجازه نمی‌داد تیم بلژیک بازی‌سازی کند. این موضوع نشان می‌دهد که بازیکنان این دو تیم با فشار بالا بازی کردند. ایران نمی‌تواند بلژیک را به راحتی مهار کند اما مصری‌ها این کار را کردند و واقعا سخت بود و موفق شدند.

بیشتر بخوانید: وقتی دفاع اتوبوسی در تیم ملی تبدیل به فحش شد!

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.