قطر آماده آغاز تولید دوباره ال‌ان‌جی می شود

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 12:13
شرکت قطرانرژی آماده است تولید گاز طبیعی مایع در کارخانه ال‌ان‌جی راس‌لفان را به سرعت از سر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت قطرانرژی آماده است تا تولید گاز طبیعی مایع (LNG) را در کارخانه ال‌ان‌جی رس‌لفان به سرعت از سر بگیرد و می‌تواند ظرف یک ماه به تولید کامل در تأسیساتی که تحت تأثیر حملات ایران قرار نگرفته‌اند، برسد.

مدیرعامل این گروه در ماه مارس به رویترز گفته بود که دو مورد از 14 واحد (ترین) ال‌ان‌جی قطر و یکی از دو تأسیسات گاز به مایع (GTL) این کشور در حملات آسیب دیده‌اند که این موضوع 17 درصد از ظرفیت صادرات ال‌ان‌جی کشور را از مدار خارج کرده و تعمیر آنها سال‌ها طول خواهد کشید.

با این حال، طبق گفته منابع، تولید در سایر تأسیساتی که به دلیل بسته شدن تنگه هرمز ، دروازه صادرات نفت و ال‌ان‌جی منطقه در طول جنگ ایران، متوقف شده‌اند، می‌تواند به سرعت بازگردانده شود.

اما مشکل این است که با چه سرعتی می‌توان کشتی‌ها را وارد کرد و پس از بازگشایی تنگه، با چه سرعتی می‌توان آن‌ها را بارگیری کرد. بنظر می‌رسد این بیشتر یک مشکل کشتیرانی و لجستیکی باشد تا تولید.

با وجود توافق بین آمریکا و ایران بر سر شرایط پایان جنگ و بازگشایی تنگه هرمز، از زمان آغاز جنگ در اواخر فوریه، تنها کمی بیش از یک دوجین تانکر ال‌ان‌جی توانسته‌ از این تنگه خارج شوند.

حمل‌کنندگان در انتظار اطمینان‌بخشی درباره ایمنی عبور از تنگه هستند، از جمله پاکسازی مین‌ها، که می‌تواند بازگشت ترافیک عادی کشتیرانی را هفته‌ها به تأخیر بیندازد.

انتهای پیام/24

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.