خبر خوب برای استان‌های کم‌مصرف/ هر میزان صرفه‌جویی برق به سقف مصرف همان استان اضافه می‌شود

خبرگزاری میزان چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 12:32
معاون برق و انرژی وزارت نیرو از آمادگی صنعت برق برای واگذاری بخشی از اختیارات مدیریت مصرف و تعیین اولویت‌های توزیع برق بین بخش‌های مختلف تا سقف مصرف برق به استان‌ها خبر داد.
خبرگزاری میزان -

به گزارش پاون، مصطفی رجبی‌مشهدی با بیان اینکه رویکرد جدید صنعت برق تقویت مدیریت استانی در حوزه مصرف و تأمین برق است، اظهار داشت: صنعت برق آمادگی دارد اختیارات مربوط به تعیین اولویت‌بندی تأمین برق را به استانداران و کارگروه های انرژی استانی واگذار کند تا مدیریت مصرف و برنامه‌ریزی برای تأمین برق با شناخت دقیق‌تری از نیازهای هر استان انجام شود.

وی افزود: در چارچوب این سیاست، وزارت نیرو با هماهنگی وزارت کشور آماده انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری‌هاست و از این پس هر میزان صرفه‌جویی در مصرف برق که از طریق بهینه‌سازی مصرف، مدیریت بار و یا افزایش تولید برق محلی از محل نیروگاه‌های خورشیدی و حرارتی در هر استان محقق شود، به سقف مصرف برق همان استان افزوده خواهد شد.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو با تأکید بر نقش مدیریت استانی در کنترل مصرف برق گفت: استانداران لازم است بر متناسب‌سازی روشنایی و سامانه‌های سرمایشی در مراکز تجاری، معابر و فضاهای عمومی نظارت جدی داشته باشند.

رجبی‌مشهدی همچنین همکاری استانداری‌ها در جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز، کاهش مصارف نامتعارف و کنترل مصرف برق در ادارات و مراکز تجاری بزرگ را از الزامات مدیریت بهینه مصرف برق در کشور دانست و تصریح کرد: مشارکت فعال استان‌ها می‌تواند نقش مهمی در افزایش پایداری شبکه برق به‌ویژه در دوره‌های اوج مصرف ایفا کند.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.