انتقاد سفیر آمریکا از ترامپ: اگر اسرائیل نبود، ایالات متحده هم وجود نداشت

فرارو چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 16:30
سفیر ایالات متحده در اسرائیل به این گفته دونالد ترامپ مبنی بر اینکه «بدون من، اسرائیلی وجود نخواهد داشت»، واکنش نشان داد.

فرارو- مایک هاکبی، سفیر ایالات متحده در اسرائیل، روز سه‌شنبه در کنفرانسی بین‌المللی، گفت:  «بدون اسرائیل، بدون بنیاد یهودی، آمریکایی وجود نخواهد داشت

به گزارش فرارو به نقل از جروزالم پست، هاکبی گفت: «بدون اسرائیل، بدون بنیاد یهودی، آمریکایی وجود نخواهد داشت. ما وجود خود را مدیون آنچه در این سرزمین اتفاق افتاده است، هستیم.» 

هاکبی همچنین اظهار داشت که وظیفه او «نشان دادن اهمیت اسرائیل برای ایالات متحده» است. 

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، وی پیش‌تر در مصاحبه‌ای در ۱۲ مه ۲۰۲۶ نیز ادعا کرده بود که اسرائیل فناوری سامانه «گنبد آهنین» را برای دفاع در برابر حملات ایران در اختیار آمریکا قرار داده است. 

اظهارات هاکبی در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز در دیدار دوجانبه با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، گفته بود: «بدون من، اسرائیلی وجود نخواهد داشت - زیرا هیچ رئیس‌جمهور دیگری حاضر به انجام کاری که من انجام دادم، نبود.» 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.