جام جهانی، دردسر بزرگ کارفرماهای سوئدی!

ورزش سه پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 05:08
تب جام جهانی در سوئد آن‌قدر بالا گرفته که کارفرماها خودشان را برای افزایش غیبت کارکنان آماده کرده‌اند.

به گزارش "ورزش سه"، بررسی اداره آمار سوئد روی داده‌های ۲۰ سال گذشته نشان می‌دهد هر وقت مسابقات بزرگی مثل جام جهانی یا یورو برگزار می‌شود، تعداد افرادی که به‌صورت کوتاه‌مدت سر کار نمی‌روند به شکل محسوسی افزایش پیدا می‌کند.

سوئدی‌ها که به اهمیت دادن به تعادل بین کار و زندگی شخصی معروف هستند، احتمالاً امسال هم برای تماشای مسابقات زودتر به تعطیلات تابستانی می‌روند یا در طول جام جهانی چند روز مرخصی می‌گیرند؛ به‌خصوص که برخی بازی‌ها به وقت اروپا در ساعات پایانی شب برگزار می‌شود. تیم ملی سوئد هم شروعی فوق‌العاده داشته و در نخستین مسابقه خود تونس را ۵-۱ شکست داده است. این تیم که فعلاً صدرنشین گروه ششم است، شنبه در هیوستون به مصاف هلند خواهد رفت.

2481944

لینا یوهانسون، کارشناس اداره آمار سوئد، می‌گوید:«در هفته‌های عادی ماه‌های ژوئن و ژوئیه، حدود ۱۹ درصد غیبت‌های کوتاه‌مدت از محل کار ثبت می‌شود، اما در هفته‌هایی که مسابقات فوتبال مهم برگزار می‌شود این رقم به ۲۷ درصد می‌رسد.»

اداره آمار سوئد با بررسی آمار سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۵ به این نتیجه رسیده که احتمال غیبت کوتاه‌مدت از محل کار در هفته‌هایی که مسابقات بزرگ بین‌المللی فوتبال برگزار می‌شود، ۵۷ درصد بیشتر از سایر هفته‌های ژوئن و ژوئیه است.

یوهانسون در پایان تأکید کرد:«نمی‌توان با قطعیت گفت همه این غیبت‌ها به خاطر جام جهانی یا یورو است، اما آمار به‌وضوح نشان می‌دهد که در زمان برگزاری این مسابقات، احتمال غیبت از محل کار بیشتر می‌شود.»

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.