سنتکام از لغو محاصره غیرقانونی بنادر ایران خبر داد

خبرآنلاین پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 21:14
فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد آمریکا محاصره بنادر و آب‌های ایران را مطابق با دستورالعمل‌های دونالد ترامپ لغو کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز، نیروهای آمریکایی محاصره تمام ترافیک دریایی ورودی و خروجی از بنادر و مناطق ساحلی ایران را مطابق با دستور رئیس‌جمهور لغو کردند.

به گزارش ایسنا، این فرماندهی با اشاره به محاصره غیرقانونی آمریکا و تاکید بر اینکه نیروهای آمریکایی مانع عبور کشتی‌ها به سمت یا از سوی بنادر ایران در خلیج فارس و خلیج عمان نمی‌شوند، اعلام کرد: در حالی‌که محاصره متوقف شده است، کشتی‌های جنگی ایالات متحده برای اطمینان از رعایت بندهای یادداشت تفاهم بین تهران و واشنگتن در منطقه باقی خواهند ماند.

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با اشاره به یادداشت تفاهم‌نامه اظهار کرد: بند ۴ مربوط به محاصره دریایی است که آغاز شده است و بند ۵ مربوط به تنگه هرمز است که ما مطمئنیم تعهدات خود را انجام می‌دهیم.

۳۱۰۳۱۰

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.