پس از تصمیم درباره لیگ برتر؛/ تعداد تیم‌های لیگ یک کم شد!

ورزش سه شنبه 30 خرداد 1405 - 12:47
در پی برگزار نشدن ادامه رقابت‌های بیست و پنجمین دوره لیگ برتر، ساختار لیگ دسته اول نیز دستخوش تغییر شد.

به گزارش "ورزش سه"، در پی تصمیم تازه سازمان لیگ فوتبال ایران درباره سرنوشت مسابقات فصل 05-1404، ادامه رقابت‌های لیگ برتر برگزار نخواهد شد و هیچ تیمی نیز از این لیگ به دسته پایین‌تر سقوط نمی‌کند. در عین حال با صعود دو تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر، ساختار رقابت‌های فصل آینده فوتبال ایران دچار تغییراتی خواهد شد که مهم‌ترین آن کاهش تعداد تیم‌های لیگ آزادگان است.

با توجه به اینکه تیمی از لیگ برتر به لیگ آزادگان سقوط نخواهد کرد و در مقابل دو تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود می‌کنند و همچنین در پایان فصل جاری سه تیم از لیگ دسته اول به لیگ دسته دوم سقوط خواهند کرد، بنابر این از ترکیب فعلی لیگ یک 13 تیم باقی می‌ماند.

2480783

از سوی دیگر، قرار است بین تیم سوم لیگ یک و آخرین تیم لیگ برتر (مس رفسنجان) نیز بازی پلی آف برگزار شود تا آخرین تیم لیگ برتری فصل بعد تعیین شود. بازنده این بازی هم راهی لیگ یک خواهد شد. ضمن اینکه سه تیم از لیگ دسته دوم به لیگ آزادگان راه پیدا می‌کنند. بر این اساس، مجموع تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول برای فصل آینده به 16 تیم می‌رسد و این رقابت‌ها با همین تعداد تیم برگزار خواهد شد.

گفتنی است ساختار صعود و سقوط در لیگ‌های پایین‌تر تغییری نخواهد داشت و شایعاتی که درباره افزایش سهمیه صعود از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول مطرح شده، صحت ندارد. بنابراین همچنان سه تیم از لیگ دو به لیگ آزادگان صعود می‌کنند و خبری از صعود پنج تیم به لیگ یک نخواهد بود.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.