آخرین خبرها از سوئیس| مذاکرات چهارجانبه همچنان تعلیق است

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 01 تیر 1405 - 09:18
به‌دلیل اظهارات تهدیدآمیز و موهن ترامپ، هیئت ایرانی حاضر به بازگشت به مذاکرات در قالب چهارجانبه نشد.

یک منبع آگاه به تسنیم گفت: مذاکرات ایران و آمریکا در قالب چهارجانبه، حدود ساعت 15 شروع شد و بعد از حدود یک ساعت و نیم، برای یک وقفه نیم‌ساعته جهت مشورت میان هیئت‌ها تعلیق شد،

اما به‌دلیل اظهارات تهدیدآمیز و موهن ترامپ، هیئت ایرانی حاضر به بازگشت به مذاکرات در قالب چهارجانبه نشد.

با وجود این، تلاش قطر و پاکستان ادامه یافت و تبادل پیام از طریق میانجی‌ها انجام شد.

تلاش میانجی‌ها همچنان ادامه دارد اما تا این لحظه به نتیجه نهایی نرسیده است. در جریان نشست چهارجانبه، هیئت ایرانی صریحاً نسبت به نقض تعهدات خصوصاً بند یک یادداشت تفاهم اعتراض کرد.

هیئت ایرانی همچنین خواستار تسریع در ایفای تعهدات آمریکا در رابطه با آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران و صدور اسقاطیه‌های صدور نفت ایران شد.

در رابطه با موضوع هسته‌ای، هیئت ایرانی تأکید کرد که شروع مذاکرات درباره هسته‌ای منوط به اجرای تعهدات آمریکا طبق بندهای 1، 4، 10 و 11 است.

انتهای پیام/+

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.