ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» در کانون توجه؛ گزارش‌ها از وضعیت بحرانی در غول آمریکایی

پارسینه یکشنبه 07 تیر 1405 - 12:01
ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا به «لانه مواد مخدر» تبدیل شده است.

به گزارش پارسینه به نقل از صداوسیما، ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا USS Reagan، که زمانی در ژاپن مستقر بود، به «لانه مواد مخدر» تبدیل شده است. به گزارش این رسانه پنجاه و هشت ملوان به دلیل مشارکت درتوزیع و مصرف مواد مخدر تنبیه شدند و شش نفر به دادگاه‌های نظامی فرستاده شدند.

خبرگزاری رسمی چین با استناد به اسناد دادگاه و مقامات نظامی آمریکا گزارش داده که در مارس ۲۰۲۳، یک ملوان در ناو یو اس اس ریگان مستقر در یوکوسوکا، ژاپن، در یک پادگان ساحلی جان باخت.

کالبد شکافی نشان داد که مواد توهم زا در بدن او باقی مانده است. پس از بررسی تلفن ملوان، سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی آمریکا سرنخ‌های جدیدی پیدا کرد و تحقیقات گسترده تری را آغاز نمود که در نهایت شبکه توزیع مواد مخدر درمیان ملوانان ناوهواپیمابر ریگان کشف شد.

بر اساس گزارش ها، افسران تجسس این پرونده شبکه‌ای از افرادی را که مواد مخدر داشتند ویا مصرف و توزیع می‌کردند را کشف کردند. یک ملوان بین فوریه ۲۰۲۲ تا مه ۲۰۲۳ هفت بار از طریق اداره پست ایالات متحده مواد توهم زا دریافت کرد که هر محموله بین ۳۵۰ تا ۱۰۰۰ قرص متغیر بود. او همچنین این مواد را به ملوانان کشتی ریگان توزیع کرده بود

بر اساس گزارش ها این ملوان و پنج نفر دیگر به دادگاه نظامی فرستاده شده و به زندان و مجازات‌های دیگر محکوم شده‌اند. علاوه بر این، ۵۲ ملوان به دلیل مصرف مواد مخدر تنبیه شدند.

ناو هواپیما بر یو اس اس ریگان پس از نزدیک به ۱۰ سال حضور پادگانی در یوکوسوکای ژاپن ر بهارسال ۲۰۲۴ به آمریکا بازگشت.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.