ادعای تازه یک تیم هکری درباره حمله به یکی از بانک‌ها + جزئیات

همشهری آنلاین یکشنبه 07 تیر 1405 - 14:20
در حالی که شرکت خدمات انفورماتیک تأکید می‌کند هیچ دسترسی غیرمجاز یا نشت اطلاعاتی در حمله سایبری اخیر رخ نداده، یک تیم هکری با انتشار پیامی مدعی شده است که یکی از بانک‌های درگیر را به‌طور کامل از دسترس خارج کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد که صیانت از اطلاعات و دارایی‌های مردم در اولویت کامل قرار دارد و بر پایه بررسی‌های انجام‌شده، «هیچ‌گونه دسترسی غیرمجاز» به داده‌های مشتریان گزارش نشده است.

با این حال یک کانال تلگرامی موسوم به تیم ترول (Troll Team) ادعا کرده است که با یک حمله هکری یکی از این ۴ بانک را به طور کامل از دسترس خارج کرده است.

از ۲۳ خرداد ماه با حمله سایبری به زیرساخت فنی ۴ بانک ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات اختلال گسترده‌ای در خدمات مبتنی به کارت این بانک‌ها به وجود آمد.

چند روز بعد فرماندهی سایبری کشور اعلام کرد که به منظور امیت داده‌ها و دارایی‌های مشتریان خدمات مبتنی بر کارت موقتا از دسترس خارج شده است.

هر چند تیم هکری ادعای دسترسی کامل به زیرساخت‌ یکی از بانک‌ها را مطرح کرده با این حال شرکت خدمات انفورماتیک برای جلوگیری از درز اطلاعات سایت پشتیبان را نیز در زمان حمله از دسترس خارج می‌کند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.