پاکستان خواستار پایبندی ایران و آمریکا به توافق آتش‌بس شد

فرارو یکشنبه 07 تیر 1405 - 17:50
وزیر امورخارجه پاکستان، در گفت‌و گو با کایا کالاس بر ضرورت پایبندی همه طرف‌های تفاهم‌نامه اسلام آباد به توافق آتش‌بس تأکید کرد.

محمد اسحاق دار، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان، از گفت‌وگو با کایا کالاس، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی، خبر داد.

به گزارش فرارو، بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، دو طرف در این گفت‌وگو آخرین تحولات منطقه‌ای را که به گفته آن‌ها به سرعت در حال تغییر است، مورد بررسی قرار دادند.

نماینده عالی اتحادیه اروپا با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک اسلام‌آباد، از اقداماتی که به امضای تفاهم‌نامه اسلام‌آباد منجر شده است، قدردانی کرد؛ اما در عین حال نگرانی جدی خود را نسبت به نقض‌های اخیر آتش‌بس ابراز داشت و بر ضرورت باز ماندن کانال‌های ارتباطی میان طرف‌ها تأکید کرد.

معاون نخست‌وزیر پاکستان همچنین نماینده عالی اتحادیه اروپا را در جریان تلاش‌های مستمر دیپلماتیک این کشور برای دستیابی به یک چارچوب جامع صلح و ثبات در خاورمیانه قرار داد.

در این گفت‌وگو بر لزوم پایبندی همه طرف‌ها به توافق آتش‌بس نیز تأکید شد. در پایان، دو طرف بر ادامه تماس‌ها و حفظ ارتباطات نزدیک در سطح دیپلماتیک توافق کردند.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.