۱۳ هزار تن بذر گندم در استان بوشهر تولید شد

خبرگزاری مهر یکشنبه 07 تیر 1405 - 21:51
بوشهر - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید ۱۳ هزار و ۲۶۰ تن بذر گندم در طبقات پرورشی، مادری و گواهی‌شده برای سال زراعی ۱۴۰۶-۱۴۰۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع بذر تولید شده، ۱۱ هزار و ۸۳۵ تن معادل ۸۹ درصد به گندم دیم و یک‌هزار و ۴۲۶ تن معادل ۱۱ درصد به گندم آبی اختصاص یافته که نشان‌دهنده جایگاه مهم ارقام دیم در تولید بذر استان است.

وی افزود: این میزان تولید بذر نقش مهمی در تأمین نیاز کشاورزان استان و سایر مناطق کشور دارد و گامی مؤثر در راستای ارتقای بهره‌وری، افزایش کیفیت محصولات و تحقق امنیت غذایی محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با تأکید بر رعایت استانداردهای فنی در فرآیند تولید گفت: تمامی بذرهای تولیدی براساس ضوابط و استانداردهای مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال تولید شده‌اند.

توکلی بیان کرد: استفاده از بذرهای گواهی‌شده و استاندارد، نقش مهمی در افزایش عملکرد مزارع، بهبود کیفیت محصول، کاهش خسارت‌های ناشی از بیماری‌ها و تأمین امنیت غذایی دارد.

وی از تلاش تولیدکنندگان بذر، کارشناسان فنی، مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و شرکت‌های تولیدکننده بذر قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد با توزیع به‌موقع این بذرها، شرایط مناسبی برای کشت موفق گندم در سال زراعی آینده فراهم شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.