رسانه عبری : اسرائیل مقصد بعدی پایگاه‌های آمریکایی است

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 07 تیر 1405 - 22:41
رسانه عبری نوشت: ارتش آمریکا قرار است پایگاه‌های نظامی خود را از جنوب خلیج فارس به فلسطین اشغالی منتقل کند.

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم: کانال 14 تلویزیون اسرائیل در گزارشی در این رابطه اعتراف کرد که بعد از خسارتهای بسیار سنگینی که به 20 پایگاه آمریکا در منطقه خلیج فارس وارد شده، برنامه‌ای برای انتقال این پایگاه‌ها به اسرائیل(فلسطین اشغالی) در دست تدوین است.

به گزارش این رسانه عبری زبان، بعد از آنکه پایگاه‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس به ویژه پایگاه ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین به شدت در جنگ 40 روزه آسیب دید، آمریکا به دنبال انتقال مقر این پایگاه‌ها به اسرائیل است به ویژه که حجم خرابی‌های وارد شده بر اثر ضربات موشکی و پهپادی ایران به شدت بیشتر از موارد اعلام شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: پنتاگون در حال حاضر سرگرم بررسی تغییرات ریشه‌ای در استقرار نیروهای خود در منطقه است و در این چارچوب قصد دارد نیروهای خود را در کویت و عربستان کاهش داده و مقرهای اصلی خود را به پناهگاه‌‌هایی در زیر زمین منتقل کرده و یگان‌های عملیاتی را به سوی مناطق غرب تر ببرد که در این میان اسرائیل (فلسطین اشغالی) یکی از مقاصد احتمالی میزبانی از این پایگاه‌ها است.

رسانه اسرائیلی بعد از آن گزارش داد: بین اواخر فوریه و ژوئن، ایران بارها پایگاه پنجم دریایی آمریکا در بحرین، تنها پایگاه دریایی ایالات متحده در خاورمیانه را هدف قرار داد.

این پایگاه مورد حمله سنگینی قرار گرفت و خسارات قابل توجهی به ستاد فرماندهی مرکزی، حداقل دوازده ساختمان دیگر و دو ایستگاه ارتباطات ماهواره‌ای وارد شد.

اما ارتش آمریکا هیچ تلفاتی در این پایگاه را گزارش نکرد و (مدعی شد) این حملات اختلال قابل توجهی در عملیات ایجاد نکرد. با این حال، اکثر پرسنل تخلیه شدند و تنها تعداد کمی در محل باقی ماندند.

این حملات سنگین، فرماندهی مرکزی ایالات متحده را مجبور به بازنگری در حضور نظامی خود در منطقه می‌کند، زیرا متوجه شده است که سلاح‌های پیشرفته دقیق ایران، پایگاه‌های قدیمی‌تر در خلیج فارس را کاملاً در معرض خطر و آسیب‌پذیری قرار داده است.

پایگاه بحرین مدت‌ها قبل از اینکه ایران زرادخانه فعلی موشک‌ها و پهپادهای خود را داشته باشد، ساخته شده بود و جنگ نقاط ضعف ساختاری آن را آشکار کرده است.

مقامات ارشد آشنا با این بحث‌ها می‌گویند که ارتش آمریکا اکنون در حال بررسی بازسازی پایگاه پنجم دریایی در بحرین، کاهش حضور ایالات متحده در کویت و عربستان سعودی و جابجایی برخی از پایگاه‌ها یا توابع فرماندهی به سمت غرب - خارج از برد موشک‌ها و پهپادهای ایران - است.

از جمله اقداماتی که در حال بررسی است: ساختمان‌هایی که تخریب شده‌اند یا به شدت آسیب دیده‌اند، ممکن است در همان محل بازسازی نشوند؛ مراکز فرماندهی و کنترل حیاتی به پناهگاه‌های زیرزمینی محافظت‌شده منتقل می‌شوند؛ و قابلیت‌های نظامی در یک منطقه وسیع‌تر پخش می‌شوند تا حمله متمرکز دشوارتر شود.

انتظار می‌رود هزینه اقتصادی بازسازی و استقرار مجدد به صدها میلیون دلار و احتمالاً بیشتر برسد.

گای هرست، حسابرس پنتاگون، ماه گذشته به کنگره گفت که تخمین این وزارتخانه از هزینه جنگ - که در آن زمان 29 میلیارد دلار بود - شامل خسارت به پایگاه‌های ایالات متحده نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.