دل نهــــادن بر پشیـــمــــانی چـه سود (فریدون توللی)

بیتوته پنج شنبه 01 دی 1401 - 19:26


شعر زیبا و خواندنی فریدون توللی

 

 

دل نهــــادن بر پشیـــمــــانی چـه سود؟

کـــــان پشیـــمان سوز ِ مهرافزا گـذشت

نــازنیــــنا! ســـرگــــــرانــــی تــا بچـــند؟

تــا بـجـنبــی ، روزگـــار از مـــا گـــذشت

ســـایـــه، بــر دامــــان ِ مــغرب پا کشید

آفـتــاب، از ســیـنـه ی صحـــرا گـــذشت

تــا تــو پــل ها بـنــــدی از فــــرزانـگــــی

ایـــن دل ِ دیـــوانــه ، از دریا گـــذشت

یـــا هـــــــزاران رازت از بــیــــــــداد ِ عمر

در نگــــارین جـــامه، نـاپیـــدا گـــذشت

مـــرگـــت، آخِـــر در کشــد زیـن پرده نیز

وای از آن زیـبــا، کــــه نـازیـبــا گـــذشت

تا درین شـش روزه، ما را مهلتـی است

خــوش نباشـــد، از دل ِ شیـــدا گذشت

داد ِ خـــود بســتان و، داد ِ مـــن ببخش

ای که عمرت جمله در سودا گذشت

ای خـــوش آن دانـــا ، کـــه در پایان ِ راه

خنـــد خنـــدان ، با دل ِ رســـوا گـذشت

 فریدون توللی

گردآوری:بخش فرهنگ و هنر بیتوته

منبع خبر "بیتوته" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.