امارات: قصد کشیده شدن به هیچ‌گونه تنش یا تشدید درگیری را نداریم

مشرق نیوز یکشنبه 17 اسفند 1404 - 18:09
در سایه ادامه تنش‌های منطقه‌ای وزارت امور خارجه امارات اعلام کرد این کشور در برابر حملات ایران، در وضعیت دفاعی قرار دارد و قصد کشیده شدن به هیچ‌گونه تنش یا تشدید درگیری را ندارد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه امارات روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد امارات در حال دفاع در برابر آنچه «حمله گسترده و غیرموجه ایران» خواند، قرار دارد.

در حالی که آمریکا از پایگاه‌های خود در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اقدام به حملات متجاوزانه علیه ایران می‌کند، امارات در این بیانیه که در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر شد، بدون اشاره به تجاوزات آمریکا، ادعا کرد که حملات ایران به امارات «نقض جدی حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل و همچنین نقض حاکمیت و تمامیت ارضی امارات و تهدیدی مستقیم برای امنیت و ثبات این کشور» است.

وزارت خارجه امارات در عین حال تأکید کرد که این کشور به دنبال کشیده شدن به هیچ درگیری یا تشدید تنشی نیست، اما حق کامل خود را برای اتخاذ تمامی اقدامات لازم به منظور حفاظت از حاکمیت، امنیت ملی و تمامیت ارضی خود محفوظ می‌داند.

در ادامه این بیانیه آمده است که امارات برای تضمین امنیت شهروندان و ساکنان خود، بر اساس حق دفاع مشروع مطابق با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل اقدام خواهد کرد.

در همین حال، مشاور رئیس امارات اعلام کرد هرگونه اقدام دفاعی که این کشور اتخاذ کند، به‌صورت علنی و شفاف اعلام خواهد شد.

مشاور رئیس امارات گفت: هر اقدام دفاعی که انجام دهیم بر اساس شایعات رسانه‌ای یا روایت‌های با منبع ناشناس نخواهد بود.

وی همچنین تأکید کرد: هدف ما توقف حملات علیه امارات و کشورهای حوزه خلیج فارس است، نه کشیده شدن به سوی تشدید تنش‌ها.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.