تلگراف: ذخایر گازی انگلیس رو به کاهش است

مشرق نیوز یکشنبه 17 اسفند 1404 - 19:42
همزمان با ادامه جنگ تروریستی آمریکا و اسرائیل علیه ایران، انگلیس در آستانه بحران گازی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، حجم ذخایر گاز انگلیس از ۱۸ هزار گیگاوات ‌ساعت در سال ۲۰۲۴ به ۶ هزار و ۷۰۰ گیگاوات‌ساعت در سال ۲۰۲۵ کاهش یافته است .

روزنامه تلگراف روز یکشنبه نوشت، این وضعیت شکنندگی وضعیت انرژی در انگلیس را نمایان کرده است.قیمت عمده‌ فروشی گاز در انگلیس اکنون از بازار هلند نیز بالاتر رفته انگلیس بالاترین نرخ گاز در اروپا را می‌پردازد.

ناتاشا فیلدینگ، رئیس بخش قیمت‌گذاری گاز گفت که کاهش شدید ذخای، انگلیس را برابر جهش قیمت‌ها آسیب‌پذیرتر کرده و این کشور را ناچار ساخته است نیاز خود را بیشتر از بازارهای خارجی تأمین کند.

روزنامه تلگراف علت این فشار را اختلال در بازار جهانی انرژی در پی تحولات غرب آسیا عنوان کرده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.