قطر: احیای مذاکرات، کلید حل بحران‌های منطقه‌ای است

همشهری آنلاین دوشنبه 18 اسفند 1404 - 02:22
نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با تاکید بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه، دیپلماسی و از سرگیری مذاکرات را به عنوان تنها راه برون رفت از بحران‌های موجود معرفی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی»، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، ضمن اشاره به تحولات اخیر منطقه، بر ضرورت تلاش برای کاهش تنش‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دیپلماسی تنها راه خروج از بحران است، از آمادگی کشورش برای ایفای نقش میانجی‌گرانه خبر داد.آل ثانی با اشاره به اهمیت ثبات در منطقه، تصریح کرد که تشدید تنش‌ها نه تنها منطقه را بی‌ثبات می‌کند، بلکه پیامدهای جدی برای اقتصاد جهانی به همراه خواهد داشت.

نخست وزیر قطر با بیان اینکه راه حل در از سرگیری مذاکرات است، مدعی شد که اشتباه ایران در حمله به کشورهای خلیج فارس همه چیز را نابود کرده است.

در حالی که ایران مسئولیت حملات به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه را پذیرفته و نه حمله به خاک کشورهای همسایه، وزیرخارجه قطر با انتقاد از این حملات، مدعی شد که این حملات مانند یک خیانت بزرگ است.

وی افزود: قطر به سیاست عدم مداخله در امور همسایگان پایبند است و ما هیچ جنگی علیه همسایگان خود به راه نمی‌اندازیم.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.