شبکه‌های مراقبت در مزارع و باغ‌های فارس فعال است

خبرآنلاین دوشنبه 18 اسفند 1404 - 12:17
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس از فعال بودن شبکه‌های مراقبت در مزارع و باغ‌های استان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جنگی کشور حفظ محصولات اساسی و تولید محصولات کشاورزی در جهت تامین امنیت غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرآنلاین، جاوید عباسی در این باره افزود: در جهت  جلوگیری از خسارت عوامل خسارت زای گیاهی به مزارع و باغها بیش از ۵۰۰ کارشناس عضو شبکه های مراقبت مزارع در ۳۷ شهرستان استان نسبت به پایش جمعیت  آفات و بیماریهای مزارع و باغ ها مشغول فعالیت هستند.

 به گفته او، کارشناسان حفظ نباتات توصیه های فنی لازم برای پیشگیری و مبارزه با عوامل خسارت را به کشاورزان ارائه می کنند.

عباسی اضافه کرد: پایش و بررسی آفات مهمی از جمله مبارزه با علف های هرز مزارع غلات، آفت سن غلات، بیماریهای برگی غلات از جمله زنگ زرد، آفت سرخرطومی حنایی خرما و سایر آفات و بیماریها اقدام می‌شود.

او افزود: تسهیل صادرات و واردات محصولات کشاورزی با حضور شبانه روزی پست های قرنطینه گیاهی استان فارس فراهم است.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با حضور مستمر کارشناسان و کلینیک های قرنطینه، فرایند بازرسی های قرنطینه روی محصولات صادراتی و وارداتی بصورت شبانه روزی در حال انجام است.

48

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.