زمین خواری و قطع درختان ممنوع

صدا و سیما دوشنبه 18 اسفند 1404 - 13:02
فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی در خصوص هرگونه سوءاستفاده از شرایط و دست اندازی به زمین ها، درختان یا هر بخش از دارایی‌های ملی هشدار داد و گفت: حفاظت از منابع طبیعی ایران با قاطعیت ادامه دارد.

زمین خواری و قطع درختان ممنوع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ مجید ذکریایی با اشاره به احتمال فرصت طلبی برخی افراد سودجو برای دست اندازی به منابع طبیعی و سوءاستفاده از شرایط جنگی و دفاع از وطن و یا تعطیلات نوروز اعلام کرد: حفاظت از منابع طبیعی علاوه بر وظیفه سازمانی یک تکلیف ملی و انقلابی برای همه ایرانیان است و در چنین شرایطی قاطعانه تر از همیشه با متخلفان برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی با بیان اینکه همه نیروهای این یگان در آماده باش هستند، تصریح کرد: نیرو‌های حفاظتی به صورت فعال و با برنامه ریزی و زمان بندی لازم، در پایگاه‌ها و ایستگاه‌های حفاظتی حضور دارند و مراقبت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی با جدیت انجام می شود.

سرهنگ ذکریایی از افزایش گشت‌های امنیتی و بازرسی خبر داد و افزود: راه‌اندازی گشت و مراقبت‌های شبانه روزی و همچنین نظارت دقیق بر گلوگاه‌های مناطق بحرانی و عرصه‌های جنگلی از تکالیف اصلی فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی سراسر کشور است و از آنجایی که ممکن است برخی از افراد فرصت طلب و سودجو شرایط کنونی کشور را فرصتی برای دست اندازی به اراضی ملی و قطع درختان جنگلی تلقی کنند، هوشیاری و دقت عمل نیرو‌های حفاظتی و یگان حفاظت نیز باید مضاعف شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی همچنین تاکید کرد: در نوروز نیز فرصت سوءاستفاده به سودجویان فرصت طلب نخواهیم داد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.