
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، داود صادقی، کارشناس منابع طبیعی با اشاره به آسیب های فراوانی که بر اثر جنگ افروزی متجاوزان امریکایی و صهیونیست به محیط زیست خلیج فارس وارد می شود، تصریح کرد: از ایدئولوژی و فرهنگ پست و پلیدی که تنها غارت منابع نفتی را در نظر دارد و آشکارا اعلام می کند که هدفش از کشتن انسان ها و نابودی زیرساخت ها فقط و فقط تصاحب منابع نفت است، توقع دلسوزی برای محیط زیست منطقه نمی توان داشت، اما از نهادها و چهره های مدعی دوستدار طبیعت انتظار می رود که دستکم نسبت به آسیب هایی که این بیگانگان وحشی به دارایی های طبیعی بی نظیر کشورمان مانند جنگلهای ساحلی و مانگرو یا حرّا وارد می کنند توجه نشان دهند.
وی با بیان اینکه بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری خلیج فارس، استثنایی و منحصر به فرد هستند و هزاران سال عمر دارند، اظهار داشت: مخلوقاتی که میلیون ها سال از انواع تهدیدها و خطرات طبیعی و انسانی جان سالم به در برده اند، اکنون با جنگ افروزی غارتگران بین المللی در خطر قرار گرفته اند و حملات دشمنان متجاوزی که از آنسوی دنیا برای غارت آمده اند، میتواند این زیست بوم های طبیعی را نابود کند.
این کارشناس منابع طبیعی با بیان اینکه آثار بسیاری از آسیب ها در آینده ظاهر می شود، تصریح کرد: مطالعات انجام شده در سال های پس از جنگ کویت و جنگ خلیج فارس به وضوح نشان داد که حتی جنگل های بلوط در مناطق میانی زاگرس نیز از آسیب های جنگ و به ویژه دود و آتش تأسیسات نفتی لطمه دیده اند.
وی افزود: هیچ تردید نیست که حیات وحش خلیج فارس نیز در نتیجه وحشیگری متجاوزان امریکایی آسیب می بیند اما مجامع بینالمللی محیط زیستی که اغلب در استخدام شرکت های بزرگ اقتصادی و نفتی هستند، سکوت می کنند.
صادقی تصریح کرد: در چنین شرایطی لازم است که دوست داران طبیعت و کسانی که دغدغه محیط زیست دارند، به سهم خود برای مقابله با وحشیگری دولت های به اصطلاح پیشرفته قدم بردارند.
این کارشناس بار دیگر با بیان اینکه همه ما باید در قبال موهبت های الهی مسئولیت پذیر باشیم، اظهار داشت: از پیروان فرهنگ و تفکری که پول و ثروت را به هر قیمتی در اولویت می داند نباید توقع انسانیت و دلسوزی برای گیاهان و ماهیان بومی منطقه داشت، اما از طبیعت دوستان منطقه انتظار می رود در قبال این متجاوزانی که از آنسوی دنیا برای غارتگری هجوم آورده اند موضع گیری کنند.