سریلانکا به نجات‌یافتگان ایرانی ویزای یک ماهه رایگان اعطا می‌کند

عصر ایران دوشنبه 18 اسفند 1404 - 16:36
از مجموع ۳۲ نجات‌یافته ناوچه «ایراس دنا» که بر اثر حمله زیردریایی آمریکا غرق شد، ۲۲ نفر از بیمارستان ملی گاله (کاراپیتییا) ترخیص شده‌اند و ۱۰ نفر دیگر همچنان تحت درمان هستند.
سریلانکا به ۳۲ نجات‌یافته ایرانی ناوچه غرق‌شده در حمله زیردریایی آمریکا، ویزای یک ماهه رایگان اعطا کرد.
 
به گزارش ایسنا، آناندا ویجپالا وزیر امنیت عمومی سریلانکا اعلام کرد که دولت این کشور به گروهی از نجات‌یافتگان ایرانی که از کشتی‌های آسیب‌دیده در حملات اخیر جان سالم به در برده اند، ویزای یک ماهه رایگان اعطا خواهد کرد تا تحت حمایت بشردوستانه در سریلانکا بمانند.
 
ویجپالا در جمع خبرنگاران گفت: ما به آنها ویزای یک ماهه رایگان اعطا خواهیم کرد.
 
او تاکید کرد که چنین اقداماتی به معنای حمایت از هیچ طرف خاصی نیست و کشورش بی‌طرفی خود را حفظ خواهد کرد: ما هیچ طرفی را نخواهیم گرفت، بلکه بر اساس قوانین بین‌المللی و به صورت بشردوستانه عمل خواهیم کرد.
 
وزیر امنیت عمومی سریلانکا افزود در صورت لزوم، تصمیمات مشابهی در آینده نیز اتخاذ خواهد شد.
 
از مجموع ۳۲ نجات‌یافته ناوچه «ایراس دنا» که بر اثر حمله زیردریایی آمریکا غرق شد، ۲۲ نفر از بیمارستان ملی گاله (کاراپیتییا) ترخیص شده‌اند و ۱۰ نفر دیگر همچنان تحت درمان هستند.
 
هنوز تصمیمی برای بازگرداندن این اتباع ایرانی به کشورشان گرفته نشده است. وزیر خارجه سریلانکا نیز تاکید کرده که این کشور برای مواجهه با این وضعیت، قوانین بین‌المللی را به دقت رعایت خواهد کرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.