روایت روس‌اتم از وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر

الف دوشنبه 18 اسفند 1404 - 17:07
مدیرکل شرکت دولتی روس‌اتم با اشاره به پیامدهای تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران اعلام کرد: وضعیت مناطق نزدیک نیروگاه هسته‌ای بوشهر ایران همچنان دشوار است، اما هیچ حمله‌ای نه به این نیروگاه و نه به محل ساخت واحدهای جدید نیروگاه ثبت نشده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری ریانووستی، الکسی لیخاچف روز دوشنبه در گفت‌وگو با «استرانا روس‌اتم» - نشریه تخصصی صنعت هسته‌ای روسیه – افزود که به طور مستمر، رهبری روسیه را از وضعیت نیروگاه هسته‌ای بوشهر در ایران و هم وضعیت کارمندان روسی که در ساخت واحدهای جدید نیروگاه کار می‌کنند، مطلع می‌کند.

وی اظهار داشت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نه تنها اوضاع را در ارتباط با این نیروگاه تحت کنترل دارد، بلکه به طور شخصی در تضمین امنیت کارمندان ما نیز مشارکت دارد.

این مقام روس همچنین گفت: روس اتم یک خط تلفن ویژه دائمی برای بستگان کارکنان روسی که در ساخت واحدهای جدید نیروگاه هسته‌ای بوشهر ایران کار می‌کنند، ایجاد کرده است تا آنها بتوانند به طور مستمر، با بستگان خود در تماس باشند.

همچنین بنا به گزارش خبرگزاری اینترفکس، مدیرکل شرکت روس‌اتم در این گفت‌وگو همچنین اعلام کرد: مقدمات برای انتقال برخی کارکنان و اعضای خانواده‌ کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر فراهم شده است و در آینده نزدیک، آنها به مکانی امن منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به اشتغال به کار بیش از ۶۰۰ نفر از کارکنان روس‌اتم در طرح ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر، خاطرنشان کرد که اطمینان از امنیت این کارکنان برای این شرکت از اولویت برخوردار است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز ۱۳ اسفند اعلام کرده بود که روسیه از همه طرفهای درگیر پیرامون ایران دعوت کرده بود که امنبت نیروگاه اتمی بوشهر را در اولویت اصلی قرار دهند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.