استقبال پالایشگاه‌های هندی از نفت ایران

عصر ایران یکشنبه 02 فروردین 1405 - 11:36
پالایشگاه‌های هندی قصد دارند خرید نفت ایران را از سر بگیرند، در حالی که پالایشگاه‌های سایر نقاط آسیا پس از لغو موقت تحریم‌های واشنگتن برای کاهش بحران انرژی ناشی از تهاجم غیرقانونی آمریکایی صهیونی به ایران، در حال بررسی چنین اقدامی هستند.

 سه منبع پالایشگاهی هندی به رویترز اعلام کردند که نفت ایران را خریداری خواهند کرد و منتظر دستورالعمل‌های دولت و شفاف‌سازی واشنگتن در مورد جزئیاتی مانند شرایط پرداخت هستند.

به گزارش ایسنا، پالایشگاه‌های هند که ذخایر نفت خام بسیار کمتری نسبت به سایر واردکنندگان بزرگ نفت آسیایی دارند، پس از لغو موقت تحریم‌های آمریکا، برای خرید نفت روسیه هجوم آوردند.

بر اساس گزارش رویترز، چندین منبع آگاه گفتند که سایر پالایشگاه‌های آسیایی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا می‌توانند نفت ایران را خریداری کنند یا خیر.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه مجوزی ۳۰ روزه برای تحویل و فروش نفت خام و فرآورده‌های نفتی با منشا ایران که روی کشتی‌ها بارگیری شده‌اند، صادر کرد.  پیش‌تر، اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری آمریکا با اشاره به احتمال اتخاذ چنین اقدامی گفته بود: «در روزهای آینده، ممکن است تحریم نفت ایران را که حدود ۱۴۰ میلیون بشکه است برداریم.»

این درحالی است که «سامان قدوسی» سخنگوی وزارت نفت با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشته بود: در حال حاضر اساسا ایران نفت خام مانده بر روی آب و مازاد جهت عرضه در سایر بازارهای بین‌المللی ندارد. او افزوده بود: «اظهارنظر وزیر خزانه‌داری آمریکا صرفا با هدف امیدواری دادن به خریداران و کنترل روانی بازار است.»

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.