مخازن نفتی عراق پر شد، تولید ممکن است متوقف شود!

خبرگزاری مهر یکشنبه 02 فروردین 1405 - 13:47
عراق به دلیل بحران تنگه هرمز و پر شدن مخازر نفتی، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عراق، دومین تولیدکننده بزرگ نفت در اوپک پس از عربستان سعودی، به شرکت‌های نفتی بین‌المللی فعال در خاک خود دستور داد تولید را کاهش دهند. دلیل اصلی این تصمیم، پر شدن مخازن ذخیره‌سازی نفت خام به دلیل توقف کامل صادرات از طریق منطقه بصره عنوان شده است.

منابع آگاه اعلام کردند اختلال در صادرات نفت عراق ناشی از تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران و توقف تردد نفتکش‌ها از تنگه هرمز است. عراق عملاً دسترسی به ظرفیت صادراتی روزانه ۳.۴ میلیون بشکه از پایانه‌های نفتی بصره را از دست داده که تقریباً معادل کل صادرات نفتی این کشور است.

وزارت نفت عراق با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد مخازن ذخیره‌سازی نفت خام در جنوب کشور به حداکثر ظرفیت خود رسیده و در صورت ادامه روند کنونی، چاره‌ای جز تعطیلی میادین نفتی وجود نخواهد داشت. بر این اساس، وضعیت اضطراری در بخش تولید و صادرات نفت اعلام شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.