واردات گاز عراق از ایران از سرگرفته شد

اقتصادنیوز یکشنبه 02 فروردین 1405 - 15:20
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت برق به خبرگزاری رسمی عراق (INA) گفت که جریان گاز ایران به عراق با نرخ پنج میلیون متر مکعب در روز برای تقویت سیستم برق ملی از سر گرفته شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت برق عراق روز شنبه اعلام کرد که پس از تعلیق موقت ناشی از حمله به میدان گازی پارس جنوبی ایران، این کشور از سرگیری تدریجی واردات گاز ایران را برای تثبیت شبکه ملی خود آغاز کرده است.

احمد موسی، سخنگوی وزارت برق گفت که نیروگاه‌های برق عراق اخیرا تحت تاثیر تعلیق واردات گاز ایران پس از حملات به میدان گازی پارس جنوبی قرار گرفته‌اند و این امر وزارتخانه‌های برق و نفت را بر آن داشته است تا از گاز داخلی و نفت گاز برای حفظ ظرفیت استفاده کنند.

موسی گفت که با بازگشت عرضه ایران، شبکه ملی عراق تولید خود را در ۱۴۰۰۰ مگاوات تثبیت کرد و افزود که این وزارتخانه همچنان طبق برنامه برای آمادگی برای تامین اوج تقاضای تابستان مهیا می‌شود.

سخنگوی وزارت برق عراق، چهارشنبه گذشته به خبرگزاری رسمی این کشور گفته بود که جریان گاز ایران به عراق به طور کامل متوقف شده است و خاطرنشان کرده بود که از دست دادن ۳۱۰۰ مگاوات قطعا بر سیستم تاثیر خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری شینهوا، عراق که مدت‌هاست با کمبود مزمن برق دست و پنجه نرم می‌کند، همچنان به شدت به گاز ایران برای شبکه خود وابسته است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.