وزیر نیرو در واکنش به برخی فضاسازیهای دشمن صهیونیستی آمریکایی مبنی بر حمله به نیروگاهها گفت: صنعت برق یک صنعت عمومی و خدماتی است و حمله به تأسیسات برق، حمله مستقیم به زندگی مردم محسوب میشود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، عباس علی آبادی وزیر نیرو در واکنش به برخی فضاسازی های دشمن صهیونیستی آمریکایی مبنی بر حمله به نیروگاهها گفت: صنعت برق یک صنعت عمومی و خدماتی است و حمله به تأسیسات برق، حمله مستقیم به زندگی مردم محسوب میشود.
وی ادامه داد: خسارت به تأسیسات زیربنایی برق یک جرم بینالمللی است و برخلاف تمام قوانین بینالمللی عمل میکند. بنابراین، این قبیل تهدیدات باید از سوی مراجع بینالمللی محکوم شود.
وزیر نیرو افزود: حمله به نیروگاه تفاوتی با حمله به مدرسه ندارد و این کار نقض تمام قواعد بینالمللی است و آسیب آن متوجه مردم غیرنظامی است.
علی ابادی بیان کرد: طبق کنوانسیونهای ژنو و قطعنامه ۲۵۷۳ شورای امنیت، کلیه تأسیسات غیرنظامی از جمله زیرساختهای حیاتی برق، باید مصون از هرگونه حمله نظامی هستند.
وی گفت: کارکنان صنعت برق مأموریت خدمترسانی دارند و ما وظیفه داریم از حقوق مردم و کارکنان خود دفاع کنیم؛ بهویژه این که بیشتر این نیروگاهها متعلق به بخش خصوصی است و ما باید از سرمایه مردم حمایت کنیم.
وزیرنیرو افزود: وزارت نیرو برنامه های دقیق و منسجمی برای حفظ پایداری شبکه آب و برق تنظیم کرده است و این رویه در ادامه نیز با قدرت دنبال می شود تا از این محل هیچ آسیبی متوجه مردم عزیز کشور نشود.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.