با بارش‌های خوب بازهم در تامین گندم خودکفا می‌شویم

صدا و سیما یکشنبه 02 فروردین 1405 - 17:52
مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: به لطف خداوند و با بارندگی‌های مناسب، مزارع گندم در سراسر کشور در وضعیت خوبی هستند و امسال هم در تامین گندم خودکفا خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیقلی ایمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبکه خبر با اشاره به عنایات خداند و بارش‌های مطلوب در پائیز و زمستانی که گذشت، گفت: به لطف خدا و بر اساس برآورد‌های اولیه پیش بینی می‌شود که امسال بیش از ۱۲ میلیون تن گندم در کشور تولید شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: خدا را شکر شرایط اقلیمی و بارندگی‌ها باعث شده مزارع گندم در سراسر کشور در وضعیت مناسب و خوبی باشند و ان شاالله در تأمين گندم مورد نیاز خودکفا خواهیم بود.

ایمانی افزود: در خرید تضمینی امسال برآورد می‌شود که دست کم ۱۰ میلیون تن گندم به سیلو‌های دولتی تحویل داده شود.

پیش از این، عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران نیز با بیان اینکه در فصل زراعی جدید سطح زیرکشت گندم با ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار افزایش نسبت به پارسال به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسیده است، پیش بینی کرد: به امید خدا و با بارش‌های مناسب، در سال جدید هم کل نیاز کشور به گندم نان با دستان پربرکت کشاورزان ایرانی تولید شده و نیازی به خرید از خارج نخواهد بود.

با توجه به شرایط اقلیمی ایران و موهبت چهارفصل بودن این سرزمین، در حالی که کاشت گندم در برخی از مناطق تازه آغاز شده، در جنوب و جنوب شرق کشور، کشاورزان برداشت گندم را آغاز کرده‌اند.

نخستین برداشت‌ها هر سال با آغاز بهار در سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان و سپس خوزستان انجام می‌شود.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید