نوسانات شدید در بازار جهانی نفت در پی ورود جنگ به هفته چهارم و تهدیدات مستقیم رئیسجمهور آمریکا علیه زیرساختهای ایران شدت گرفت. کارشناسان معتقدند اظهارات ضدونقیض ترامپ درباره کاهش جنگ و سپس تهدید نیروگاهها، عامل اصلی جهش قیمتها در روزهای آتی است.
تحلیلگران انرژی هشدار دادند به واسطه افزایش تنشها میان ایران و آمریکا قیمت نفت افزایش بیشتری پیدا میکند.
به گزارش تسنیم، تحلیلگران بازار انرژی روز یکشنبه پیشبینی کردند که قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه با افزایش بیشتری همراه خواهد شد. این پیشبینی در حالی مطرح میگردد که قیمت نفت در پایان هفته گذشته به بالاترین سطح خود طی چهار سال اخیر دست یافته بود.
این نوسانات قیمتی در پی تشدید تنش از سوی آمریکا است، دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا تهدید به هدف قرار دادن نیروگاههای برق ایران کرد،این اظهارات که گامی تازه در جهت افزایش تنشها محسوب میشود، تنها یک روز پس از سخنان ترامپ مبنی بر «کاهش» جنگ صورت میگیرد؛ جنگی که اکنون چهار هفته از آغاز آن میگذرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.