درخواست آمریکا و ناتو از گروه‌های مقامت عراق برای آتش‌بس ۲۴ ساعته

خبرگزاری مهر یکشنبه 02 فروردین 1405 - 21:29
سخنگوی گروه «سرایا أولیاء الدم» اعلام کرد که آمریکا و ناتو از دولت عراق خواسته‌اند تا برای انتقال نیروهایشان از پایگاه ویکتوریا به ترکیه، گروه های مقاومت عراق با آتش‌بس ۲۴ ساعته موافقت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عراقی، «ابو مهدی الجعفری» سخنگوی نظامی گروه مقاومت اسلامی «سرایا أولیاء الدم» در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا و ناتو از دولت عراق خواستند، برای انتقال نیروهایشان از پایگاه ویکتوریا در بغداد به ترکیه، گروه های مقاومت عراق با آتش‌بس ۲۴ ساعته موافقت کنند.

«ابو مهدی الجعفری» افزود که اکثر گروه‌های مقاومت عراق این درخواست را پذیرفته‌اند اما با این شرط که هیچ‌یک از مواضع الحشد الشعبی از سامراء تا کربلای مقدس مورد هدف قرار نگیرند.

ابو مهدی الجعفری هشدار داد که «اگر به انجام حملات بازگردند، ما جهنم را برای کافران آماده خواهیم کرد».

سخنگوی سرایا اولیاء الدم تأکید کرد که نیروهای آمریکایی هم‌اکنون تنها در اقلیم کردستان حضور دارند و گروه‌های مقاومت تمامی مواضع آن‌ها را در سایر نقاط عراق پاکسازی کرده‌اند.

مقاومت اسلامی عراق در آخرین بیانیه‌ خود اعلام کرده بود که طی ۲۴ ساعت، ۲۱ عملیات را با استفاده از ده‌ها فروند پهپاد و موشک علیه پایگاه‌های اشغالگران در عراق و منطقه انجام داده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.