پاسخ وزیر نیرو به تهدید نیروگاه‌ها توسط دشمن: حمله به نیروگاه حمله مستقیم به زندگی مردم محسوب می‌شود

خبرآنلاین یکشنبه 02 فروردین 1405 - 21:45
وزیر نیرو در واکنش به برخی فضاسازی‌های دشمن صهیونیستی - آمریکایی مبنی بر حمله به نیروگاه‌ها، گفت: صنعت برق یک صنعت عمومی و خدماتی است و حمله به تأسیسات برق، حمله مستقیم به زندگی مردم محسوب می‌شود و تفاوتی با حمله به مدرسه ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عباس علی آبادی اظهار کرد: خسارت به تأسیسات زیربنایی برق یک جرم بین‌المللی است و بر خلاف تمام قوانین بین‌المللی عمل می‌کند. بنابراین، این قبیل تهدیدات باید از سوی مراجع بین‌المللی محکوم شود.

به گفته وی، حمله به نیروگاه تفاوتی با حمله به مدرسه ندارد و این کار نقض تمام قواعد بین‌المللی است و آسیب آن متوجه مردم غیرنظامی است.

علی‌آبادی اظهار کرد: طبق کنوانسیون‌های ژنو و قطعنامه ۲۵۷۳ شورای امنیت، کلیه تأسیسات غیرنظامی از جمله زیرساخت‌های حیاتی برق، باید مصون از هرگونه حمله نظامی هستند.

وزیر نیرو گفت: کارکنان صنعت برق مأموریت خدمت‌رسانی دارند و ما وظیفه داریم از حقوق مردم و کارکنان خود دفاع کنیم؛ به‌ویژه این که بیشتر این نیروگاه‌ها متعلق به بخش خصوصی است و ما باید از سرمایه مردم حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: وزارت‌ نیرو برنامه‌های دقیق و منسجمی برای حفظ پایداری شبکه آب و برق تنظیم کرده است و این رویه در ادامه نیز با قدرت دنبال می شود تا از این محل هیچ آسیبی متوجه مردم عزیز کشور نشود.

۲۲۳۲۲۳

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.