حمله به زیرساخت‌های کشور حمله به مردم است

صدا و سیما دوشنبه 03 فروردین 1405 - 01:02
وزیر نیرو گفت: حمله به زیرساخت‌های کشور، حمله به مردم است که امیدواریم کشور متخاصم، این خطا را مرتکب نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، عباس علی‌آبادی در گفت‌وگوی تلفنی با بخش خبری ۲۱ سیما بیان داشت: این اولین بار نیست که دشمن به کشور ما حمله می‌کند؛ جنگ رژیم صدام علیه ایران و دوران دفاع مقدس، موجب شد که ما به سمت خوداتکایی برویم. همچنین در جنگ ۱۲ روزه، دشمنان به زیرساخت‌های توزیع و انتقال ما ضربه می‌زدند که از این جهت، خوشبختانه سربلند بودیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: در هفته‌های گذشته به آب‌شیرین‌کن قشم حمله شد و کشورهای متخاصم نیز شبیه آن را دارند، به‌طوری که آن‌ها آسیب‌پذیرتر از ما هستند. همچنین در این جنگ به عسلویه و نقاط مختلف به‌طور ناجوانمردانه حمله شد، در حالی‌که ما توانستیم آن را با موفقیت، پشت سر بگذاریم.

علی‌آبادی گفت: در حال حاضر، همه نیروهای ما شبانه‌روز آماده هستند و هموطنان، نگران نباشند.

وزیر نیرو بیان داشت: تهاجم به زیرساخت‌ها بر خلاف معاهده‌های جهانی است؛ البته دشمنان به این معاهده‌ها پایبند نیستند. حمله به این زیرساخت‌ها حمله به مردم است که امیدواریم این خطا را مرتکب نشوند.

علی آبادی تصریح کرد: در حال حاضر، شبکه‌های زیرساخت دشمن، آسیب‌پذیرتر هستند و هدف از این برنامه، فروش تجهیزات شبکه برق خود به کشورهای مختلف است که از این راه، منبع درآمد داشته باشند.

وزیر نیرو در پایان، گفت: این اقدام، باز هم می‌تواند ما را مستقل‌تر کند؛ البته ما همچنان مازاد برق داریم و در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ هزار متخصص و کارشناس وزارت نیرو، فقط در بخش برق، آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند. الآن هم در بیشتر حمله‌هایی که انجام می‌شود، بخش‌هایی از صنعت برق آسیب می‌بیند که آن را به‌ سرعت جبران می‌کنیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.