رایزنی استارمر و ترامپ درباره آخرین وضعیت خاورمیانه و تنگه هرمز

اقتصادنیوز دوشنبه 03 فروردین 1405 - 05:17
اقتصادنیوز: منابع خبری گزارش داده‌اند که کی‌یر استارمر نخست وزیر انگلیس و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی درباره آخرین تحولات خاورمیانه و وضعیت تنگه هرمز گفت‌ وگو کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دفتر نخست وزیر انگلیس یکشنبه شب (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد: کی‌یر استارمر عصر امروز با رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت‌ وگو کرد و دو طرف درباره تحولات جاری در خاورمیانه به‌ ویژه ضرورت بازگشایی تنگه هرمز برای از سرگیری کشتیرانی جهانی تبادل نظر کردند.

این بیانیه بدون اشاره به جزئیات مکالمه طرفین افزود: آنها توافق کردند که بازگشایی تنگه هرمز برای تضمین ثبات در بازار جهانی انرژی ضروری است.

بر اساس این بیانیه، دو طرف همچنین توافق کردند که به‌ زودی بار دیگر گفت‌ وگو کنند.

تماس رهبران دو کشور درحالی صورت می‌گیرد که ترامپ روز گذشته ادعا کرد که اگر ایران ظرف ۲ روز تنگه هرمز را به‌ طور کامل باز نکند، عملیات نظامی را تشدید خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران نیز در همین پیوند هشدار داد که هرگونه اشتباه محاسباتی واشنگتن با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد.

ساعاتی پیش استیو رید وزیر مسکن و جوامع انگلیس با فاصله‌گذاری از تهدید ادعایی ترامپ تأکید کرد که ضرب‌الاجل تعیین شده، موضع شخصی اوست و لندن، ضمن تلاش برای تنش‌زدایی، به جنگ علیه ایران کشیده نخواهد شد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.