هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به تاسیسات هسته ای/ جنگ در خاورمیانه به مراحل خطرناکی رسیده است

اقتصادنیوز دوشنبه 03 فروردین 1405 - 08:03
اقتصادنیوز:تدروس آدهانوم گبریسوس رئیس سازمان جهانی بهداشت در توئیتی اعلام کرد که جنگ در خاورمیانه با هدف قرار گرفتن تاسیسات هسته‌ای، وارد مرحله خطرناکی شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، گبریسوس در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با هشدار نسبت به هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای از همه طرف‌ها خواست تا بیشترین سطح خویشتنداری را ازخود نشان دهند و از هرگونه اقدامی که ممکن است به حوادث هسته‌ای منجر شود، خودداری کنند.

وی افزود: جنگ در خاورمیانه وارد مرحله خطرناکی شده است به طوریکه خبرهایی مبنی بر بمباران مجتمع غنی سازی نطنز در ایران و شهر دیمونا منتشر شده است.

گبریسوس اضافه کرد: هم اکنون در حال بررسی حوادثی که در جنوب شرق ایران و دیمونا گزارش شده است هستیم اما نشانه‌هایی درباره افزایش سطح تشعشعات هسته‌ای در این مناطق وجود ندارد.

وی نسبت به هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای هشدار داد و گفت: این حوادث تهدیدی برای بهداشت عمومی و محیط زیست به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهانی بهداشت افزود: این سازمان به کارمندان خود و کارمندن سازمان ملل متحد در ۱۳ کشور آموزش‌هایی را برای برخورد با این حوادث و خطرات آن برای بهداشت عمومی ارائه کرده است.

گبریسوس اضافه کرد: سران کشورها باید کاهش تنش ‌ها و حفظ جان غیرنظامیان را در اولویت قرار دهند زیرا صلح بهترین درمان است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.