آژانس بین‌المللی انرژی: ۴۰ مرکز انرژی در ۹ کشور خاورمیانه آسیب دیده‌اند

الف دوشنبه 03 فروردین 1405 - 09:20
   ۴۰ مرکز انرژی در ۹ کشور خاورمیانه به‌صورت «شدید» یا «بسیار شدید» آسیب دیده‌اند.

به گزارش تسنیم، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت: حجم نفت خارج‌شده از بازار جهانی در 2 هفته گذشته، با مجموع دو شوک نفتی دهه 1970 برابری می‌کند.

وی افزود: 40 مرکز انرژی در 9 کشور خاورمیانه به‌صورت «شدید» یا «بسیار شدید» آسیب دیده‌اند.

به گفته وی بحران انرژی فعلی به‌دلیل تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، بدتر از دو بحران نفتی دهه 1970 (1973 و 1979) است.

این مقام بین المللی تصریح کرد کمبود سوخت در آسیا رو به وخامت است و اقتصاد جهانی امروز با خطر قابل توجهی رو‌به‌رو است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.