سیل‌های بی‌سابقه در هاوایی ۲۰۰۰ نفر را در خاموشی فرو برد

صدا و سیما دوشنبه 03 فروردین 1405 - 12:52
در پی بارش باران‌های شدید در سراسر جزایر هاوایی و وقوع شدیدترین سیل در این ایالت در بیش از ۲۰ سال اخیر، بعدازظهر یکشنبه بیش از دو هزار نفر از ساکنان همچنان برق نداشتند.

سیل‌های بی‌سابقه در هاوایی ۲۰۰۰ نفر را در خاموشی فرو برد

   به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از آسوشیتدپرس، هاوایی در حالی با بارندگی‌های شدید رو به رو شد که زمین، از قبل به علت رگبار‌های ناشی از طوفان زمستانی هفته گذشته کاملاً اشباع شده بود.

جریان خروشان آب، خانه‌ها و خودرو‌ها را با خود برد، به طوری که پیش بینی می‌شود خسارتی بالغ بر یک میلیارد دلار بر جا گذاشته باشد. طوفان زمستانی منجر به صدور دستور تخلیه برای ۵۵۰۰ تن از ساکنان در شمال هونولولو شد، اگرچه این دستور‌ها بعداً لغو شد و بیش از ۲۰۰ نفر نیز از سیل نجات یافتند.

مالی پیرس، سخنگوی اداره مدیریت بحران اوآهو بعدازظهر یکشنبه اعلام کرد تاکنون هیچ تلفاتی گزارش نشده است. طبق اعلام شرکت برق هاوایی، تا بعدازظهر یکشنبه برق حدود ۱۲۰۰ نفر در منطقه وایالوآ در سواحل شمالی اوآهو وصل شد.

برق مشترکین روز جمعه به علت سیل و به عنوان اقدامی پیشگیرانه قطع شده بود. تیم‌های عملیاتی همچنان مشغول ارزیابی خسارت‌ها و انجام تعمیرات هستند و شرکت برق هاوایی انتظار دارد تا اواخر وقت یکشنبه، برق ۲ هزار نفر دیگر را نیز وصل کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.