کمبود مهمات اسرائیل را وادار به استفاده از بمب‌های پنجاه سال پیش کرد / بمب‌های زنگ‌زده و غیردقیق اسرائیلی بر سر مردم ایران ریخته می‌شود

خبرآنلاین دوشنبه 03 فروردین 1405 - 13:01
سازمان پخس اسرائیل (شبکه کان) در گزارشی خبر داده‌است که اسرائیل برای صرفه‌جویی در مصرف مهمات در جنگ با ایران به استفاده از بمب‌های بسیار کهنه بازمانده از دوران جنگ سرد متوسل شده‌است.

به گزارش خبرآنلاین، پایگاه خبری کان اسرائیل نوشت ارتش اسرائیل به تازگی انباری حاوی هزاران بمب با قدمت بیش از ۵۰ سال را بازگشایی کرده است که در اصل برای هدف قرار دادن پایگاه‌های ارتش مصر در دوران پیش از توافق صلح طراحی شده بودند. اکنون، این بمب‌ها توسط ارتش اسرائیل در جنگ با ایران به کار گرفته می‌شوند. این خبر برای اولین بار شامگاه یکشنبه در بخش خبری شبکه «کان» منتشر شد.

این بمب‌ها که از نوع «بمب‌های احمق» (غیر هوشمند و بدون سیستم هدایت دقیق) محسوب می‌شوند، توسط نیروی هوایی برای حملات علیه مردم ایران استفاده می‌شوند. منابعی در ارتش اسرائیل توضیح دادند که تصمیم برای استفاده از این بمب‌های قدیمی با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همچنین تخلیه این انبار صورت گرفته است؛ چرا که بمب‌ها در وضعیت نسبتاً خوبی نگهداری شده بودند.

منابع اسرائیلی اشاره‌ای به احتمال کمبود مهمات قابل استفاده در جنگ نکرده‌اند، اما صرف این اقدام اسرائیل نشان دهنده محدودیت‌هایی است که اسرائیل در مهمات در جنگ با ایران با آن مواجه است.

استفاده از مهمات قدیمی، غیردقیق و هدایت ناپذیر می‌تواند به شکل فزاینده‌ای به افزایش جنایات اسرائیل علیه شهروندان غیرنظامی و مناطق شهری ایران منجر شود.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.