نمایندگی ایران در وین: آژانس بین المللی انرژی اتمی تهدیدهای آمریکا را محکوم کند

خبرآنلاین دوشنبه 03 فروردین 1405 - 13:21
نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست که تهدیدهای آمریکا علیه تاسیسات هسته‌ای ایران را محکوم کند

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگی ایران روز دوشنبه با انتشار پیامی در ایکس نوشت: مقام های آمریکایی به‌طور علنی تهدید می‌کنند که به یک نیروگاه هسته‌ای حمله خواهند کرد! این نقض جدی هنجارهای بین‌المللی است که هرگونه حمله به نیروگاه‌های هسته‌ای را ممنوع می‌کند.

به نوشته ایرنا این پیام می‌افزاید: در صورت اجرای چنین اقدامی، پیامدهای ویرانگر و بلندمدتی برای جان انسان‌ها و محیط‌زیست در منطقه خلیج فارس و فراتر از آن به همراه خواهد داشت. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید فوراً وارد عمل شود، این تهدیدها را محکوم کند و آمریکا را نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار چنین اقدامات خطرناکی آگاه سازد.

نمایندگی کشورمان تاکید کرد، تمام اقدامات متجاوزان بدون تردید نقض‌های جدی و فاحش اصول بنیادین حقوق بین‌الملل و همچنین قوانین زمان جنگ محسوب می‌شود و در نتیجه، مسئولیت کامل بین‌المللی آنان را برای این اعمال متخلفانه به‌دنبال دارد و آنان نسبت به تمامی پیامدهای ناشی از آن، چه مستقیم و چه غیرمستقیم، در داخل یا خارج از منطقه خلیج فارس، مسئول و پاسخگو خواهند بود.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.