آرامکو برای دومین ماه عرضه نفت را کم کرد

اقتصادنیوز دوشنبه 03 فروردین 1405 - 14:26
اقتصادنیوز: دو منبع آگاه روز دوشنبه اعلام کردند که آرامکوی سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، پس از اختلال در تجارت از طریق تنگه هرمز به دلیل جنگ آمریکا و اسرائیل با ایران، عرضه نفت خام به خریداران آسیایی را برای دومین ماه در ماه آوریل کاهش داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، دو منبع آگاه روز دوشنبه اعلام کردند که آرامکوی سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، پس از اختلال در تجارت از طریق تنگه هرمز به دلیل جنگ آمریکا و اسرائیل با ایران، عرضه نفت خام به خریداران آسیایی را برای دومین ماه در ماه آوریل کاهش داده است. 

منابع گفتند که این تولیدکننده در ماه آوریل فقط نفت خام سبک عربی صادر شده از بندر ینبع دریای سرخ را به مشتریان دائمی خود عرضه می‌کند و عرضه به پالایشگاه‌های آسیایی را محدود نگه می‌دارد و تولید محصولات پالایش‌شده آنها را محدود می‌کند.

photo_۲۰۲۶-۰۳-۲۳_۱۲-۰۶-۰۳

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.