بارندگی‌ها و فعالیت جهادی؛ نویدبخش سال پر از برکت

صدا و سیما یکشنبه 09 فروردین 1405 - 02:27
وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه مردم ایران علاوه بر خط مقدم دفاع از زمین و آسمان کشور، در سنگر دفاع از امنیت غذایی نیز مجاهدانه تلاش می‌کنند، گفت: این حضور جهادی و بارش‌های مناسب، نویدبخش سال پر از برکت است.

بارندگی ها و فعالیت جهادی؛ نویدبخش سالی پربرکت
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا نوری در دومین نشست ستاد مدیریت بحران بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۵ با توجه به اهمیت وحدت ملی برای نیل به اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: بخش کشاورزی ایران با همه فشار‌ها و سختی‌هایی که در بیش از ۴ دهه گذشته تحمل کرده، از تحریم و جنگ تا وضع سخت اقلیمی و کمبود سرمایه‌گذاری، نشان داده و اثبات کرده که از تاب‌آوری و مقاومت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: صنعت کشاورزی ایران "مردم‌پایه" و "تولید‌محور" است، از مزرعه تا سفره مردم، یک وحدت و همگرایی وجود دارد که با وجود جنگ، هیچ خللی در تأمین معیشت و امنیت غذایی مردم ایجاد نمی‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود یک ماه از آغاز حمله دوم آمریکایی ـ صهیونی به ایران می‌گذرد؛ دشمن تصور می‌کرد که همان هفته اول، ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران فرو می‌ریزد، اما مردم با عزم و اراده خود، نه فقط در خط مقدم، هوا فضا، میدان و خیابان، بلکه در مزرعه، واحد تولیدی و فروشگاه، در عرصه حاضرند. همان‌طور که رئیس‌ جمهور گفتند "امروز فروشگاه عرضه کالا هم سنگر نبرد است".

نوری با توجه به گزارش‌ مدیران ستادی و استانی وزارت جهاد کشاورزی، اظهار داشت: با تدبیرهایی که از چند ماه پیش اندیشیده شد، علاوه بر ذخیره‌سازی مناسب و تأمین کالا به وفور، اکنون بازار از یک آرامش نسبی، ثبات قیمت‌ها و البته کاهش قیمت در برخی کالاها، برخوردار است.

وزیر جهاد کشاورزی با توجه به افزایش بارندگی‌ها در چند هفته اخیر، تصریح کرد: وضع اقلیمی، نویدبخش سال زراعی خوبی است. از هفته آینده، برداشت گندم از استان‌های جنوبی کشور آغاز می‌شود و به‌صورت منظم و منسجم، خرید تضمینی گندم به همراه بسته تشویقی دولت تا سقف ۲۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم گندم با کیفیت، جدا از قیمت مصوب (۲۷۵۰۰ تا ۲۹۵۰۰ تومان) انجام خواهد شد.

وی در پایان، گفت: با همکاری همه اجزا و ارکان زنجیره تأمین از تولید تا عرضه، از صنف‌ها، اتحادیه‌ها و بخش خصوصی تا بخش دولتی، ان‌شاءالله سال زراعی پرباری خواهد بود و به اتکای تولید داخلی تلاش می‌کنیم تا میزان وابستگی به واردات را که اکنون حدود ۱۵ درصد است، باز هم کاهش دهیم؛ این هدف‌گذاری در چارچوب شعار سال، امکان‌پذیر است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.