رایزنی تهران–اسلام‌آباد در سایه ابتکار منطقه‌ای پاکستان برای کاهش تنش‌ها

صدا و سیما یکشنبه 09 فروردین 1405 - 09:12
وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد محمد اسحاق دار، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور، در گفت‌وگویی تلفنی با عباس عراقچی، وزیر خارجه کشورمان، پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای رایزنی کرده است.

رایزنی تهران–اسلام‌آباد در سایه ابتکار منطقه‌ای پاکستان برای کاهش تنش‌ها

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که محمد اسحاق دار، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور، در گفت‌وگویی تلفنی با عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای رایزنی کرده است.

در این تماس، دو طرف به بررسی وضعیت جاری و تحولات در حال وقوع در منطقه پرداختند. وزیر امور خارجه پاکستان با تأکید بر ضرورت کاهش تنش‌ها، تصریح کرد که گفت‌و‌گو و دیپلماسی تنها مسیر مؤثر برای دستیابی به صلح پایدار است. وی همچنین بر لزوم توقف تمامی حملات و اقدامات خصمانه تأکید کرد و افزود که پاکستان از تمامی تلاش‌ها برای بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه حمایت می‌کند. این گفت‌وگوی تلفنی در حالی انجام شده است که پاکستان میزبان نشست دیپلماتیک مهمی با حضور وزرای خارجه ترکیه، مصر و عربستان سعودی است. قرار است در این نشست، وزرای خارجه این چهار کشور درباره راهکار‌های کاهش تنش در منطقه و تلاش برای ازسرگیری روند‌های دیپلماتیک گفت‌و‌گو و تبادل نظر کنند. در همین چارچوب، تماس تلفنی اسحاق دار با وزیر امور خارجه ایران را می‌توان در راستای هماهنگی‌های دیپلماتیک و اطلاع‌رسانی درباره این ابتکار منطقه‌ای ارزیابی کرد؛ تلاشی که هدف آن، هم‌افزایی میان کشور‌های تأثیرگذار منطقه برای مهار بحران‌ها و جلوگیری از تشدید درگیری‌ها عنوان می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.