به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با ادامه تنش آفرینی آمریکا در غرب آسیا و استفاده ابزاری از حق وتو برای پیشبرد اهدافش، ۱۴ کشور در نامهای به سازمان ملل خواستار محدودیت حق وتو در رای گیریهای شورای امنیت این سازمان بین المللی شدند.
به گزارش شبکه اجتماعی ایکس، پرس تی وی اعلام کرد چهارده کشور با هدایت اسپانیا و مکزیک از سازمان ملل درخواست کردند حق وتو در شورای امنیت محدود شود. برابر این طرح پیشنهادی، کشورهایی که به طور مستقیم درگیر جنگ هستند شامل آمریکا علیه ایران، دیگر نخواهند توانست قطعنامههایی که خواستار توقف خشونتها یا محکومیت اقداماتشان است را وتو کنند.